21 June 2014

Science Carnival

Assalamualaikum

Hey guys and girls! Nak cerita ni! Rabu ngan Khamis baru baru ni kan course aku ada organize satu event yang dipanggil "Science Carnival"! Bunyi macam best kan? Memang best pon. Actually event ni kiteorang nak buat dekat mall tapi ada masalah budget la pulak so buat dekat Shahputra Convention Centre je la.

(First day)
Aku ingat kerja aku dah settle la kan tapi pasal tak cukup orang so aku pon tolong sekali. I jadi pengiring VIP uollssss. Bangga gitu sebab kita jalan tengah tengah tu kan kah kah padahal orang lain tu tgk vip nye bknnya aku lulz. Lepas dah mengiringi vip tu aku terus gi belakang pentas nak ready bawak kek masa perasmian tu lah but before that kena tengok video opening yang dorang buat. Dia jadi pelakon utama okayyyyy. Yang tak boleh blahnye ada dak pompuan ni siap nak cop lagi kata "aku suka dak laki ni" hek eleh sangat kau haha lantak la. Pastu aku ingatkan after perasmian aku tak busy dah rupanya busy lagi. Penat gila naik turun tangga banyak kali sebab masing masing tak pegang fon. Ada walkie talkie pon bukan semua ada. Yang ada pon tak on -.- Sabar je la aku. Malam tu kan memang penat gila bak hang. Masing masing dah tumbang lama dah. Aku lak still kena pergi sana sini em sian aku. Tapi kalau dok bilik pon bukan boleh tidur sebab masalahnya bila aku penat gila gila aku tak boleh tido. Sedih betul T_T tapi kira okay la jugak aku tak boleh tidur sebabnya esok tu birthday dia. So aku tungguuuuuuuu sampai lah pukul 12 after tu baru aku tidur. Bila aku teringat balik apa yang aku wish kat dia mesti rasa nak menyorok je. Ya Allah segan kot hahahahaha gedik betul aku. Rasa nak tampar diri sendiri.

(Second day)
 Pagi pagi lagi perut dah buat hal. Boleh pulak kena gastrik. Kalau setakat masuk angin boleh lagi tapi ni siap muntah muntah. Rugi je aku makan tapi lepas tu sedekah kat jamban ish ish dah makan ubat pon still tak jalan last2 aku pon pegi berehat surau. Lama gak aku tido. Tak sedar langsung. Memang badan tak larat gila masa tu. Masa aku sampai je kat scc tu masing masing tanya okay ke tak. Atototo terharu sangat haha pastu aku pon tolong la buat apa yang patut semua, main semua game. Dapat la jugak hadiah hadiahnya hehehe masa tengah buat buat keje tu tetiba pak ya panggil. Hari khamis tu kan birthday dia so aku pon join la bersubahat dengan dorang semua nak prank dia kahkah jahatnya aku. Tapi sementara tunggu dorang nak prepare barang barang tu aku buat cam biasa la sampai la sape ntah cakap kat aku "kau dah boleh buat keje kau" cewah macam tengah buat misi yang jahat je haha aku pon ajak dia turun bawah. Borak borak, mintak ajar cam ne nak guna camera bagai, nak ambik gambar banyak banyak cam ne la padahal tau je tapi sebab aku tak tau dah nak buat apa bagi dia tak perasan aku tengah tunggu dorang baling belon air tu. Tapi kantoi gak lepas tu. Dia terus lari naik atas aku lak tak sempat nak kejar dorang dah baling kat dia. Perghhh! sikit lagi air nak kena camera dia. Memang every moment tu aku ambikkkkkkk je haha pastu nik qis offer belon air dia. Aku pon ambik la tapi aku baling belon tu tak pecah T_T masa dia nak ambik belon tu aku dah cabut masuk dalam court. Kang kena tak memasal je haha memang best gila tengok orang nak baling kat dia. Last last dorang semua tangkap dia baling belon tu memang kesian gak ar macam kena dera je haha padahal sebelum tu siap cakap kat aku lagi "tengok tak basah pon" tapi lepas tu basah kahkah padan muka! :P dah habis sesi baling membaling tu kiteorang masuk dalam hall balik. Ambik ambik gambar pastu aku bagi la hadiah aku kat dia muehehehe pastu sambung buat keje balik. Nasib baik jugak malam tu tak jadi keluar. Memang tak larat kot.

So begitu la ceritanya tapi aku rasa aku bukannya cite pasal karnival tapi banyak cite pasal prank dia je hahaha


actually aku nak bagi tie tapi bila member2 cakap warna dia tak lawa aku ngan mmber2 aku pon pegi la cari hadiah lain. Ingat tak hari aku cite aku pegi Teluk Cempedak tu? haa time tu la. Jenuh dok pikir nak bagi apa. Padahal banyak je option tapi aku ni memilih sikit nak bagi hadiah sebab aku nak bagi hadiah yang boleh dia pakai hari hari and semua orang nampak kahkah tak de lah gurau je at least barang yang aku boleh nampak dia pakai. Happy le sikit hati ni ha. Tapi aku bagi je dua dua sekali haha sebab kalau aku simpan pon bkn boleh buat apa pon an so better aku bagi kalau tak nak pakai tak pe la sbb x mahal pon XD btw aku dah tau nak ikat tie cam ne tau. Better belajar sekarang nanti senang :P pastu aku pon post gmbr hadiah hadiah ni kat abg aku pastu dia ckp "kat aku tak nak lak kau tlg ikatkan" padahal aku mana la tau dia pakai tie gi kolej -.- em suruh la awek kau belajar ikat tie nanti an. 


dia dah tau dia nak kena prank tu :P



Thanks for reading, enjoy , feel free to drop your comment and follow me :)