06 August 2014

Raya di Hatyai-Krabi (Part 2)

Assalamualaikum

Hai berjumpa lagi kita di segmen yang kedua cewah sangat. Btw iolls mntk maaf sbb part 1 tu haritu iolls revert to draft balik. Eh yang tu ke term dia kakaka tak de lah haritu aku salah harga so mohon tengok balik ye :D

Part 2 ni guwa nak cerita pasal hari esoknya. Kiteorang pergi snorkelling uollssss. Bukan snorkelling je tapi pergi ke pulau pulau lain jugak. Honestly aku ckp aku bayang krabi ni laut cantikkkk sangat tapi rupanya yang laut dia cantikkkkk sangat tu kat pulau pulau tu. Memang rugi lah sape yang tak pergi pulau pulau tu. Orang panggil island hopping eh? tapi ni pendapat aku la maybe sebab aku ingat Krabi ni pulau rupanya dia bandar ada laut. Laut yang dekat ngan hotel aku tu tak sempat lak pergi so tak sure lawa ke dak hehe

Sebaiknya sebelum pergi tu makan lah sikit. Kalau nak beli breakfast yang murah plus halal plus sedap korang naik tuk tuk cakap kat orang tu nak pergi masjid kat depan masuk sana bukan masjid kat Ao Nang ni. Kedai dia tu kat ngan selekoh and sebelah 7eleven jugak tak silap. Lupa sangat nak ambik gambar. Ada sorang makcik tu tau cakap melayu. Kat situ ada nasi nasi dalam bekas plastik jernih, ada roti canai tapi tak macam kat malaysia T_T ada air teh tarik, milo bagai, ada pulut udang! ni kena beli sebab memang sedap gila tak macam kat sesetengah tmpt di Malaysia ni. Maybe kat Malaysia tak berlemak kot. Kot lah tapi an kat kampung aku rasa sebijik cam kt kedai ni. Nasi ulam ke nasi kerabut dia sedap sangat. Ayah aku beli banyak banyak nasi pon baru bape je. 300 bath lebih cam tu kot tak silap.  300 bape ntah. Murah an? Tempat lain mesti dah lebih lagi dah. Ha lagi satu ayam goreng dia sedap bak hang woi! haha

So, korang mesti nak tau harga island hopping tu kan kan? Untuk dewasa 1000 bath seorang and budak kecik 800 bath. Hok yang ni kiteorang naik speedboat. Kalau korang suka naik yang jenis kayu tu em orang panggil tangkang apa ntah tu korang boleh request kat dorang kot. Kot lah sebab ada je naik yang kayu tu. Ada orang suka yang tu sebab slow boleh tengok tengok tapi aku suka speedboat lagi. Laju bak hang. Adventure habis lah kate ko. First time naik memang lah cam ni. Selalu naik yang boat slow sikit tu. Bagi aku sama je. Laju ke tak boleh je tengok pemandangan tapi kalau ada sesiapa yang takut naik laju laju naik la yang slow. Naik yang laju ni memang duduk dalam tu mcm nak melambung aku. Ada sekali tu ombak kuat sangat kot dia macam nak terbalik ke belakang kahkah terkejut jugak aku. But dont worry dorang tau le cemana nak control an lagipon ada lifejacket an.

Islands yang kiteorang pergi ni aku tak ingat sangat lah nama dia tapi ada yang poda island, chicken island ha nama dia chicken sebab bentuk dia macam chicken. Aku ada ambik gambar tapi kat fon mak aku so pandai pandai engkorang search sendiri erk haha lupa nak habaq mai. Makan tengah hari dia sediakan sekali. Kalau naik yang kayu punya dia macam buffet lah tapi jangan le bayangkan buffet besor besor tu haha tapi harapnya halallah makanan dia sebab dia kata halal insyaAllah. 
ni masa mula mula nak gerak pegi ke tmpt boat tu. Dia ambik kt hotel hotel la ramia ramai naik :D


Cantikkan laut dia ni :D

jernih je air dia an. Aku suruh adik aku ambik sekali ngan pulau belakang tu tp dia ambik aku je -.-






ni kedai yang kiteorang breakfast pagi tu :D


Pastu balik dalam pukul 2 cam tu kot tapi sebelum balik kiteorang singgah kt island ni dia kata tmpt ni ada orang duduk kot. Dia ada banyak gua gua pastu ada orang panjang panjang dinding gua tu em tak tau la nama activity tu apa



Adik aku ckp omputeh ni comel je cara dia nk ambik gmbr. Dia tanya aku pegang apa aku ckp lah monopod pastu aku ckp jom selfie pastu dia senyum sambil buat peace tapi pasal timer aku lmbt sgt kot dia ke kiri pastu dia masuk balik sempat lah haha XD

orang lain pakai tali dia sorang je tak pakai weh ._.

Em ha ni je kot cerita dia nanti sambung lagi part 3 :D Assalamualaikum








Thanks for reading, enjoy , feel free to drop your comment and follow me :)