01 June 2014

Minat

Assalamualaikum

Masing-masing ada minat sendiri kan? Ada yang minat memasak, baca novel, hangout, ala macam macam lah. Tak kurang juga ada yang suka berkonvoi and ofcourse lah motor takpon kereta. Ada ke konvoi lori? Tak kot em em tak pe blh diusulkan kemudian. Tapi bagi aku lah kan ecewahhhh sebelum tu gua nak cakap rntry harini gua nak tulis pasal diri gua je. Tak nak baca sudah kehkeh okay sambung balik. Macam aku, aku minat motorbike. Tak kesah lah superbike ke sportbike ke and ada satu lagi ni aku reti sebut tapi x tau nak eja haha tapi aku paling suka superbike lah. Kalau macam easy rider aku tak suka mcm harley davidson aku tak minat sebab dia nampak cam orang tua XD

Dulu dulu aku tak suka pon superbike bagai semua ni tapi since aku form 4 kot an ada satu hari tu abang aku suruh aku belajar bawak Kawasaki Z750s yang ayah aku punya. So aku try lah. Mulanya aku takut lah tengok cam berat je dah lah pakai cluch. Pastu masa aku nak tegakkan motor tu tetiba aku jerit "weh! aku ingat berat gila!" hahahaha jakun jap. Dah macam orang apa je. Masa mula mula motor nak gerak dah aku macam happy gila bak hangggg. Cuma nak kona je lah susah sikit sbb tayar berat an. So aku pon round round satu taman aku, pergi taman sebelah. Paling best bila jalan lurus hehehehehehe ala paham paham la. Masa tu dah jalan lurus so gua nak test laju dia haa apa lagi habis tudung haha Aku tak ingat aku bawak berapa ntah masa tu XD Kat taman aku tak penah lagi ada pompuan bawak motor besar so market sikit la kahkah (agak riak di situ. Maap) 

Masa nak ambik lesen motor tu mama suruh aku ambik B Full. Memang lah best. Tapi kat tempat aku tu dia pakai motor virago (Acano ntah eja) so  susah lah nak kepakkan tangan -____- kat nilai pakai ER6 tak silap sebab member aku ambik kat sana. Nak gi sana bila pulak. Aku nak kena bawak motor pegi sekolah kang xde lesen takkan nak jalan kaki. So ambik je lah lesen biasa tsk tsk

Aku penah pegi konvoi motor dua kali kot. Tapi bkn aku bawak lah. Naik ngan abang aku. Yang first masa nak pergi Penang. Parents aku dah gerak dulu ngan geng motor GP800 sbb masa tu abg first aku exam so after dia exam terus gerak ngan abg second and adik lelaki. Memang sakit pinggang gak la tapi syok bak hang. Cuma ada incident yang terjadi masa otw nak pegi Penang. Ada kereta ni dia cam cucuk cucuk belakang kiteorang. Pastu tetiba potong depan cam tu je nasib baik tak accident. Kwajo gila doh. Paling abg abg aku pon kejar dia. Aku yang kat belakang ni dah jerit jerit suruh dia perlahankan tp mana dengar haha pastu abang abang aku pergi sebelah kete tu dia maki kete tu tapi yang sakit hatinya dia buat dunno je. Abang aku dah geram sgt dia sepak side mirror orang tu terus dia blah. Gua kat belakang macam nak pengsan -.-'

Konvoi lagi satu masa pergi Sekinchan dengan MyTv3. Group lelaki naik GP800 yang group pompuan naik superbike. Yang pompuan ada lah dalam 7,8 motor kot. Fauziah latif pon ada hehe so aku ngan abang aku join yang group pompuan niiiii. Disebabkan yang bawak motornya abg aku so kiteorang kena dok belakang lah. Kononnya Marshall :P Pergi Sekinchan ni pon best. Ada bersihkan rumah anak yatim pastu masuk tv hehehehe k tapi aktivity yang tu je lah sbb masa tu hujan sikit so x berapa syok sangat la sobsob ada makcik tu dia pakai Agusta MV woi. Mahal gila kot. Tapi kalau dia parking pastu dia nak undur motor tu mesti panggil suami dia buatkan. Atototo omeynya. Nak cam ni gak kakaka

Actually aku tak suka motor KTM, scrembler bagai (tak kesah la eja cemana) sebab orang yang bawak motor ni mesti menggelabah ayam sebab ekzos dia kuat padahal tak laju mana pon. Serious doh. Tapi kalau dah minat orang tu cenggitu bior le haha pernah tu abg aku cerita budak LC lawan ngan dak motor ni lah. LC standard pon dorang tak leh lawan. Lagi satu dorang lawan bunyi ekzos pon x leh lawan. Tu sebab aku cakap dorang gelabah haha x tau knp aku anti gila. aku x sukaaaaa kbai btw saja nak kongsi sape nak tukar ekzos tu an tak silap aku la ekzos yoshimura kalau pakai kat LC mmg sedap gila. Bunyi dia padu bhaiii. Bagi aku la kalau compare dengan AHM ngan yy pang.

Tapi ni semua cerita duluuuu. Sekarang dua dua motor dah jual sebabnya parents aku tak active dah konvoi konvoi ni since dorang balik haji. Tu lah ceritanya macam mana aku boleh minat motor tapi minat cam tu cam tu jelah. Tak macam abang aku. Dia minat sampai semua motor dia hafal model dia. Dia just suka motor tu tapi ada yang aku tau nama tapi mostly tak tau kakakaka tapi! aku nak suami aku nnti ambik B Full sbb setiap minggu dia kena bawak aku gi jejalan naik motor tu haha k gurau jeeee kalau blh nak la.. :(

mcm ni le motor tuuuu tp aku curi gambo kt internet kikiki

Dah tu je lah cerita dia pasal minat aku. Jangan le pikir lain aku just nak kongsi. Kalau nak kata aku macam macam patut dari awal jangan baca lulz

ni R6 x silap. Gua suka gila yang ni! nampak hot gitchuuu

ni BMW s1000

R1 :)





Thanks for reading, enjoy , feel free to drop your comment and follow me :)

1 comment:

Unknown said...

saya ni ade lesen B2 je ^_^...
NIcKz95